Agenția Națională a Arhivelor eliberează certificate de arhivă cu privire la naștere, căsătorie și deces, pentru perioada anilor 1850-1922.
Modalitățile depunerii cererilor pentru eliberarea certificatelor, extraselor de arhivă, a copiilor din documentele de arhivă și a certificatelor privind cercetările arhivistice tematice:
- la sediul Agenției Naționale a Arhivelor, doar în baza programării;
- prin poştă: str. Gh. Asachi, nr. 67/B, mun. Chișinău;
- prin e-mail: serviciipublice@arhiva.gov.md
- Programările se fac online, pe pagina web a Agenției Naționale a Arhivelor, prin accesarea butonului „Programare ONLINE”.
- Depunerea cererilor la sediul instituției, în baza programării: Luni-Vineri, 08:10-11:45;
- Ridicarea certificatelor: Luni-Vineri, 13:00-16:00;
- Consultații la numărul de telefon: 022-73-58-27, Luni-Vineri, 13:00-16:00.
Documente necesare pentru prestarea serviciului:
- cererea de solicitare a informației (descărcați);
- actul de identitate (original şi copie) al solicitantului certificatului/extrasului de arhivă sau al persoanei care îl reprezintă şi după caz, dovada împuternicirii reprezentării (procura, contractul de mandat, legitimaţia de serviciu ce confirmă reprezentarea autorităţii tutelare sau a altui organ abilitat ş.a);
- certificatele de stare civilă care fac dovada gradului de rudenie;
- Certificatele și extrasele de arhivă se eliberează la solicitare: titularului certificatului/extrasului de arhivă sau în cazuri excepţionale (argumentate în scris) rudelor de gradul I, pe linie dreaptă, ale acestuia.
- Documentele expediate prin poștă se remit în copii.
- Prin poștă se remit copii ale documentelor solicitate pentru prestarea serviciului.