Inventarele Fondului 211 ,,Registrele parohiilor din Basarabia” (1812-1923)


Inventarele Fondului 211 ,,Registrele parohiilor din Basarabia” (Registrele de stare civilă: naștere, cununie, deces)

Nr. FonduluiNr. InventaruluiDenumirea JudețuluiDenumirea FonduluiAnii extremiAnii extremi
2111BălțiRegistrele parohiilor din Basarabia1811-19101911-1923
2112Tighina (Bender)Registrele parohiilor din Basarabia1811-19101911-1923
2113jud. ChișinăuRegistrele parohiilor din Basarabia1812-19101911-1923
2115OrheiRegistrele parohiilor din Basarabia1812-19101911-1923
2116SorocaRegistrele parohiilor din Basarabia1818-19101911-1923
21112IașiRegistrele parohiilor din Basarabia1840-1892Nu sunt
21117CahulRegistrele parohiilor din Basarabia1833-1856Nu sunt
21119 și 34HotinRegistrele parohiilor din Basarabiainv. 19, 1829-1910inv. 34, 1911-1923
21120IsmailRegistrele parohiilor din Basarabia1871-19001911-1923
21123TiraspolRegistrele parohiilor din Basarabia1879-19101911-1923
21118Cetatea-Albă (Akkerman)Registrele parohiilor din Basarabia1860-19111911-1923
21111orașul ChișinăuRegistrele parohiilor din Basarabia1820-19101911-1923

Fondul „Registrele parohiilor din Basarabia” este constituit din 9626 dosare. În mare parte acestea conțin informații cu privire la noii născuți, căsătorii și decesele basarabenilor în perioada anilor 1810-1919, cu mici excepții și perioada 1920-1948.                                                                   

Religia: ortodoxă, luterană, romano-catolică, de rit vechi, mozaică etc.

Registrele sunt scrise, în mare parte, în limba rusă și română și în alte limbi precum: poloneza, ebraica și latina.

Registrele parohiale erau întocmite în localitățile județelor: BĂLȚI, TIGHINA, CHIȘINĂU, ORHEI, SOROCA, și parțial ISMAIL, CETATEA ALBĂ, HOTIN. Fiecare județ era divizat în circumscripții. Spre exemplu jud. Bălți avea 4 circumscripții, Hotin 5, Orhei 5 etc.

În cadrul circumscripțiilor erau parohii formate dintr-o singură localitate mai mare sau câteva sate mai mici.

La începutul anului parohul primea un registru compus din 3 compartimente. În 1 compartiment se introduceau datele despre nou născuții de la 1 ianuarie până la 31 decembrie cu informații referitoare la starea socială a părinților, nași, numele și prenumele preotului care a oficiat botezul, la final preotul semna actul de botez certificând corectitudinea înregistrării.

Registrele conțineau acte de cununie, cu date despre mire și mireasă, confesiunea, vârsta fiecăruia și localitatea unde aveau domiciliul permanent. Informații despre decedați, data decesului, vârsta, cauza decesului, locul înmormântării (localitatea) și ultimul domiciliu al defunctului.

Inventarul conține următoarele rubrici: nr. dosarului, denumirea dosarului, limita cronologică. În interiorul dosarului sunt menționate localitățile în care erau parohiile și denumirile parohiilor, inclusiv și numărul filelor unde se află registrul parohiei.